A DS után a Renault is bemutatta saját elnöki szabadidő-autóját, így a luxus SUV-ok piacán egy újabb vonzó szereplő lépett színre.

Májusban kapta meg az új DS8-asból épített vászontetős elnöki szabadidő-autót Franciaország vezetője, mostantól kezdve pedig már egy, a Renault által épített szabadidő-autó is a rendelkezésére áll.
A karosszéria a Bleu Présidence névre keresztelt, lenyűgöző kék árnyalatot öltött, amelynek különlegessége egy innovatív technológia, amely 10 Celsius-fokkal mérsékli az utastér felmelegedését. A lakkba kevert különleges kristályok napsütés hatására kék, fehér és piros csillogást varázsolnak, így a jármű mindig figyelemfelkeltő látványt nyújt. A hátsó ajtók praktikus automatikus behúzás funkcióval rendelkeznek, míg a zászlótartók elegánsan, kis fedelek mögött rejtőznek. Az utastér hátsó részében mobil irodát alakítottak ki, ahol a csendes munkavégzés érdekében a zajszigetelést jelentősen fejlesztették, és a hőkomfort javítása érdekében egy megnövelt teljesítményű klímaberendezést integráltak, valamint a hátsó ülésekhez szellőztetési funkciót is hozzáadtak.
A Renault természetesen francia kézműves mesterek tudását vette igénybe a beltér végső simításaihoz. A Pireneusokban bányászott Noir Grand Antique márvány elegáns formát ölt, köszönhetően a Mineral Expertise, egy francia-olasz kőmegmunkáló cég gondos munkájának. A luxus bútordarabok hátsó részének sötét bükkfa-betétei Ludovic Avenel keze munkáját dicsérik. A kárpitozás során a Renault szakemberei saját műhelyükben dolgoztak, ahol gondosan válogatták ki a kiváló minőségű tehénbőröket. Ezek a bőrök a protokollnak megfelelő, elegáns kék árnyalatot kaptak, míg a díszvarrás a francia trikolór színeit idézi. A fejtámlákra lézergravírozással került fel a francia címert, amely még inkább fokozza a belső tér exkluzivitását. A hátsó konzolt a Renault-val szoros együttműködésben álló Design & Solution műhely készítette, amely napi szinten részt vesz a prototípusok fejlesztésében.
Az elnöki autó a Renault Rafale csúcsváltozatának alapjaira épült, amely a hajtásról egy 1,2 literes turbómotorral működő, hátsó hajtású hibrid rendszert használ. A 300 lóerős rendszerteljesítmény elengedhetetlen, hiszen a páncélozás és a kiegészítő felszerelések jelentős önsúlyt adnak az autónak. Azonban a Centigon France szakemberei a legújabb kompozit anyagok alkalmazásával ügyeltek arra, hogy a tömeg a lehető legjobban kordában maradjon a védelem érdekében. A felfüggesztést a megnövekedett tömeg figyelembevételével áthangolták, míg a 20 colos felnikre Michelin négyévszakos gumiabroncsokat szereltek, biztosítva ezzel a stabilitást és a kezelhetőséget bármilyen időjárási körülmény között.