A Ford vezetője figyelmeztette arra, hogy Kína gazdasági nehézségei súlyosan érinthetik az amerikai autóipart. A szakértők szerint, ha a helyzet nem javul, az komoly következményekkel járhat a globális autógyártás számára. -- Totalcar


Jim Farley, a Ford vezérigazgatója ismét komoly figyelmeztetést küldött az amerikai autóiparnak: szerinte a kínai elektromosautó-gyártók ma olyan fenyegetést jelentenek, amilyenre korábban még nem volt példa. Egy évvel ezelőtt Farley nyíltan elismerte, hogy Xiaomi SU7-est vezet - és imádja. Most pedig már odáig ment, hogy a kínai autóipart a '80-as évek japán fellendüléséhez hasonlította, csak éppen "szteroidokon".

A CBS Sunday Morning műsorában Farley azt mondta: "Kínában olyan mértékű gyártókapacitás működik, hogy a meglévő üzemek révén akár az egész észak-amerikai piacot is ki tudnák szolgálni – ezzel pedig mindannyiunkat kiszoríthatnak a versenyből. Japán esetében ez sosem volt jellemző, így ez egy teljesen új szintű kockázatot jelent."

Farley kijelentette, hogy a mai kínai autók már nem csupán olcsó, gyenge minőségű másolatok, hanem olyan járművek, amelyeket az amerikai vásárlók is örömmel választanának. A saját SU7-esét "prémium minőségűnek" és "digitális élményben páratlanul jónak" titulálta. Hozzátette, hogy azért vezeti ezt a modellt, mert így képes igazán megérteni a versenytársakat, és ezzel növelheti a lehetőségét arra, hogy túlszárnyalja őket.

A felismerés nyomán a Ford stratégiát vált: a cég kisebb, olcsóbb elektromos modelleket fejleszt, és egy új gyártási rendszerrel 30 ezer dolláros elektromos pickupot készül piacra dobni, mielőtt tovább bővíti a kínálatát. Ez hatalmas kockázat, de a Ford számára létkérdés, hogy reagálni tudjon a kínai nyomásra - még akkor is, ha az Egyesült Államok százszázalékos vámot vetett ki a kínai EV-kre, gyakorlatilag kizárva őket az amerikai piacról.

Farley már korábban is kiemelte, hogy a kínai elektromos járművek fejlettebb fedélzeti technológiával bírnak, és a verseny nem csupán az elektromos meghajtásról szól, hanem a teljes autóipari innováció körül forog. Ahogy ő fogalmazott: "Globális versenyhelyzetben vagyunk Kínával. Ha ezt a versenyt elveszítjük, a Ford jövője kérdésessé válik."

Related posts