Hamilton a McLaren és a Mercedes csapatánál is autótöréssel kezdte meg pályafutását | M4 Sport


Lewis Hamilton egy újabb figyelemre méltó pillanattal gazdagította pályafutását, amikor összetörte a Ferrarit – éppen úgy, ahogy korábban a McLarent és a Mercedest is megsemmisítette debütálása előtt.

Csak egy csendes, zárt kapuk mögötti tesztet akart a Ferrari a múlt heti fioranói felhajtás után, többek között ezért "menekült el" Barcelonába és foglalta le három napra a pályát. Lewis Hamilton szerdai balesete miatt végül azonban ezen gyakorlás körül is lett hírverés, igaz, kicsit más, mint amit a múltkori bemutatkozásakor láthattunk.

Hamilton szerdán délelőtt a katalán pályán a második tesztnapját teljesítette a 2023-as Ferrarival. Olasz források szerint 11 óra után a pálya 12-es kanyarjában, ahol a sebesség meghaladja a 200 km/órát, elvesztette az irányítást az SF-23-as versenyautó felett. Szerencsére ő maga sértetlenül megúszta az incidenst, azonban a versenygép annyira megsérült, hogy Charles Leclerc a sötétség beálltával már nem tudott pályára lépni.

A brit Sky Sports az elsők között számolt be a balesetről, és azonnal kiemelték, hogy csupán egy apró, ártalmatlan incidensről van szó. Tudósítójuk, Craig Slater később élőben is jelentkezett, hogy megerősítse:

„Tedd különlegessé a szövegedet!” – javasolta Slater.

Hamilton számára nem ismeretlen, hogy új csapatánál az ismerkedési időszakban autót sért. Slater is rámutatott, hogy hasonló helyzetet tapasztalhattunk az előző két munkahelyén, a McLaren és a Mercedes színeiben. A lényeges eltérés azonban az, hogy most csupán egy régi autós teszt során történt a baleset, míg korábban az új autókban okozott kárt a brit pilóta.

Hamilton 2007 januárjában, a McLaren újoncaként készült fel debütáló Forma-1-es idényére. Már korábban is részt vett több F1-es tesztelésen a csapat színeiben, de ezúttal Valenciában ült először az új autójába. A próbaforduló során, amikor közel 300 km/órás sebességgel haladt, váratlanul megforgott a célegyenesben, és a kavicságyon hátrafelé csúszva végül a falnak ütközött.

Az MP4-22-es autó súlyosan megsérült, és mivel még friss konstrukcióról volt szó, a korlátozott tartalékelemek miatt a fiatal versenyző kénytelen volt lemondani a következő napok tesztelési lehetőségeiről. "Sajnos ez a sport része, néha előfordulnak ilyen balesetek. Én teljesen jól vagyok, végig tudatánál voltam" - nyilatkozta a balesetet követően az akkor mindössze 22 éves brit pilóta.

A McLaren csapata a közeljövőben sikeresen helyreállította a versenyautót, így a következő teszten ismét pályára léphetett. Pedro de la Rosa, akkori tesztpilótájuk, hangsúlyozta, hogy a baleset jelentős hátrányt jelentett a csapat számára a felkészülés korai szakaszában. "Igen, ez valóban visszavetett minket, hiszen az előszezon során ez lelassít minket. Több napot elveszítettünk, és ezeket sürgősen pótolnunk kell. Lewis szerencsére jól van, és ez a legfontosabb. Meggyőződésem, hogy a riadalom után hamar talpra áll. A csapat fantasztikus munkát végzett a hétvégén, és reméljük, hogy a következő héten újra használatba vehetjük a második autót" - nyilatkozta a spanyol versenyző.

Hat évvel később, 2013-ban a Mercedes színeiben is hasonlóan debütált a későbbi hétszeres világbajnok. Az idény első gyakorlására Jerezben került sor, ahol Hamiltonék nem sokkal korábban mutatták be és tesztelték az évi új modellt, a W04-et. A jerezi teszt azonban már az elején műszaki nehézségekkel szembesült, akkor még Nico Rosberg irányította az autót.

Ezután Hamilton is belevágott a versenyzésbe, de sajnos mindössze 15 kör után, a hátsó egyenes végén, egy váratlan kicsúszás következtében a pálya szélén találta magát. A baleset hátterében fékhiba állt: a hátsó féknyomás teljesen eltűnt, így Hamilton csak az első fékek segítségével próbálta csökkenteni a sebességét. Csapata aznap már nem tudta megjavítani az autót, így a verseny számukra véget ért.

"Meghibásodott az egyik fékcső a hidraulikus rendszerben, és amikor a fékre léptem, nem működött. Csak az elsők működtek, a hátsók nem, szóval csak mentem tovább egyenesen. A becsapódás elég nagy volt, de éltem már át rosszabbat is a múltban. Egy kissé megsérült az autó, a sok új dolog, amiket még gyártanak, és nincs túl sok tartalékalkatrészünk, hogy kicseréljük őket. Dolgoznak rajta az éjszaka folyamán" - mondta Hamilton a baleset után.

Akkori megállapításait akár a mostani helyzetre is alkalmazhatjuk. "Örömmel tölt el, hogy sikerült megúsznom ezt, és különösen, hogy most, a szezonon kívül történik. A tesztelés lényege éppen az, hogy végigjárjuk a fejlődés különböző szakaszait, és szembenézünk a hibákkal, bármilyenek is legyenek, majd dolgozunk rajtuk. Most éppen ezt csinálják a fiúk is."

Related posts