Az M-Sport tervezi, hogy megalkotja a Rally2-es Ford Pumát, amely különleges izgalmakat ígér a motorsport szerelmeseinek.
Az M-Sport most már készen áll arra, hogy a Ford Pumát is átalakítsa egy versenyképes rallyautóvá. A projekt azonban csak akkor valósulhat meg, ha az FIA engedélyezi a térhálós csővázak használatát a versenyautók tervezésében.
A csapat nyilatkozata nem csupán egy szimbolikus lépés, hanem a jól megfontolt érdekek kifejeződése is, mivel a Rally2-es autó alapját képező Fiesta gyártása tavaly júliusban befejeződött. A helyzet nem csupán a Fordot érinti, hanem a Skoda Fabia eladási mutatói is drámaian, körülbelül felére csökkentek a tíz évvel ezelőtti szinthez képest. Ezzel szemben a Toyota Yaris különösen kedvező helyzetben van Európában, hiszen a 2007-es eladásokhoz viszonyítva már a jóval magasabb számokat tudhatja magáénak – bár a kérdés, hogy ez valóban reneszánsznak számít-e...
A ralizás élménye elengedhetetlen, és ha éppen nincs kéznél a megfelelő kisautó, akkor a kis SUV is megteszi. A Ford a Pumával bizonyította, hogy ez a karosszériaforma akár a csúcskategóriában is megállja a helyét. A „forma” kifejezés nem véletlen, hiszen a Puma spaceframe-nek nevezett vázára szinte bármilyen külső borítás rászerelhető. Ezt még Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke is elismerte.
"Jelenlegi formájában az autó magassága és tömege miatt nem felel meg a Rally2 követelményeinek. Csak egy Rally1 stílusú csővázzal lenne üzemképes" - nyilatkozta Millener, aki további érvekkel is alátámasztotta állítását.
Ez a megoldás a legnagyobb fokú biztonságot nyújtja. Amennyiben ezt az irányt választjuk, csővázat fogunk kialakítani, amelyre méretezett paneleket rögzítünk. Ez nem csupán egy innovatív megoldás, hanem egy kiváló lehetőség arra, hogy a kategória jövőjét stabil alapokra helyezzük. Ha ezeket a szabályokat például 10 évre garantáljuk, az jelentősen hozzájárulhat a karosszéria költségeinek csökkentéséhez, köszönhetően a nagyobb volumenű gyártásnak és a méretgazdaságosságnak az adott időszakban.
"Amióta nekiláttunk a Rally1-es autók építésének, úgy vélem, joggal állíthatjuk, hogy minden csapat rengeteg tapasztalatot szerzett a folyamat hatékonyságának növelésében, valamint a fejlesztések és javítások terén. Míg a Rally1 összes alváza manuális munkával készül, felvetődik a kérdés: miért ne gépesíthetnénk a Rally2 esetében ezt a folyamatot? Ennek számos előnye lenne, főként figyelembe véve, hogy a piac és a kereslet jelentősen nagyobb."
Millener koncepciója kétségtelenül figyelemre méltó, de felmerül a kérdés, hogy hogyan reagál majd a Skoda, amely kifejezetten a Rally2-re specializálódott üzletágat alakított ki. Ugyanakkor a Toyota és a Hyundai számára sokkal egyszerűbb egy kész karosszériát levenni a gyártósorról, mintsem új csővázat tervezni és építeni. Ezen felül, ezzel a lépéssel a konkurenciának is támogatást nyújtanak, hiszen a Fordnak nincs megfelelő utcai modellje a versenyzéshez.