Az olasz kormány mentőövet nyújtott a Stellantisnak.
Olaszország és a Stellantis között megállapodás született, amely 249 munkahelyet mentett meg a cég beszállítóinál. A döntés reményt adhat a két fél közötti feszültségek enyhítésére és az olasz autóipar hosszú távú fellendítésére az elektromos átállás kihívásai közepette.
Adolfo Urso, Olaszország ipari minisztere, örömmel jelentette be, hogy sikerült egy megállapodást létrehozni, melynek révén megakadályozható 249 munkahely megszűnése a Stellantis beszállítóinál. Ez a megállapodás nem csupán a munkahelyek védelmét szolgálja, hanem reményt nyújt a Stellantis és az olasz kormány között az utóbbi időszakban felerősödött feszültségek enyhítésére is, amelyek számos élénk vitát generáltak.
A Stellantist korábban azzal vádolták Rómában, hogy a Fiat anyavállalata elhanyagolja az olasz gyártóhelyeket és a termelést külföldre helyezi át. Azonban a cég egyik vezetője december 9-én, Carlos Tavares korábbi vezérigazgató hirtelen távozása után bejelentette: egy világos tervet fog bemutatni az olasz termelés fellendítésére. Ez a terv december 17-én, Rómában, az olasz autóiparról tartandó találkozón kerül napirendre.
Urso december 10-én bejelentette, hogy a Stellantis egy évvel meghosszabbította a Trasnova logisztikai beszállítójával kötött megállapodását. Ezzel sikerült megakadályozni 97 dolgozó elbocsátását, akik a hónap végén még a munkahelyüket is elveszíthették volna. Ezen felül a Trasnova két alvállalkozójánál, a Logitech-nél és a Tecnoservice-nél is megmentették 152 munkavállaló állását, akik szintén hátrányos helyzetbe kerültek volna.
"Ez a megállapodás a felelősségvállalás kézzelfogható megnyilvánulása az autóipar számára létfontosságú időszakban" - nyilatkozta Urso. "Bízom benne, hogy ez egy új, gyümölcsöző együttműködés kezdetét jelzi a Stellantis-szal" - tette hozzá.
A Stellantis egy külön nyilatkozatban kifejtette, hogy felelősen jár el, és elkötelezett az olaszországi munkahelyek megőrzése mellett, különösen az elektromos átállás kihívásainak fényében. A szakszervezetek üdvözölték a 12 hónapos haladékot, ugyanakkor hangsúlyozták, hogy ezt az időszakot a hosszú távú megoldások kidolgozására kell fordítani. Ezt a kérdést a következő héten, Urso minisztériumában esedékes találkozón fogják megvitatni - áll a jelentésben az Automotive News szerint.