Egy elméleti fizikus irányításával érte el a Ferrari a csúcsteljesítményt, de a valódi kihívás most kezdődik.


A Ferrari mára valóban az istenített luxuscikkek közé emelkedett, Európa legértékesebb autógyáraként, amelynek piaci értéke már a 100 milliárd dolláros álomhatár közelébe kúszik. Ez a szupermárka nem csupán autókat, hanem egyfajta életstílust is értékesít, és a vásárlóit gondosan válogatja meg, hogy megőrizzék a márka exkluzivitását.

Maranello kissé egyhangúnak tűnhet az olyan építészeti gyöngyszemek mellett, mint a közeli Bologna vagy Modena, de a 17 ezres kisváros büszkélkedhet az olasz autógyártás ikonjával, a Ferrarival. Amit az emblémára utalva az ugró ló szobra is jelez a város egyik körforgalmában.

A legendás márka azonban jóval több, mint luxusautó. "Nem egy automobil-vállalat vagyunk, hanem luxusvállalat, amely történetesen kocsikat gyárt" - fogalmazott egy interjúban Benedetto Vigna, a cég vezérigazgatója. Elárulva annak titkát, hogy a Ferrari miként lett Európa legértékesebb autómárkája, és globálisan is csak az amerikai Tesla, a japán Toyota és a kínai BYD előzi meg.

A Ferrari tőzsdei kapitalizációja a legutóbbi hónapban először lépte át a 90 milliárd dolláros határt. Mivel a rendelési állomány 2026 végéig teljesen megtelt, Vigna optimista, és úgy véli, hogy a vállalat értéke jövőre akár a 100 milliárd dollárt is elérheti. Bár a cég piaci értéke augusztus elejére körülbelül 10%-kal csökkent, a hosszú távú tendencia azóta is felfelé ível, hiszen a Ferrari 2015-ös tőzsdére lépésekor a befektetők már 10 milliárd dollárra becsülték a vállalatot.

Related posts