Egyre többen indulnak felfedezni Szlovákiát és Ausztriát, a magyarok körében növekvő népszerűséggel. A kormány különböző intézkedései és a határok megnyílása lehetővé teszi, hogy egyre többen tapasztalják meg a szomszédos országok kulturális gazdagságát é
A családok bizalmának növekedése egyre nyilvánvalóbbá válik, amint azt az NGM megfigyelte. Ugyanakkor nem zárható ki, hogy a bevásárlóturizmus is felfutásnak indult.
Orbán Viktor péntek reggel a Kossuth Rádióban fejtette ki véleményét arról, hogy az ellenzék által hangoztatott állítás, miszerint Magyarország lenne az Európai Unió legszegényebb országa, nem állja meg a helyét. Az Eurostat egy főre jutó fogyasztási adatai alapján tett megjegyzéseket a miniszterelnök, aki azzal próbálta alátámasztani érvelését, hogy több mint kétszázezer magyar állampolgár választotta a külföldi telelést.
Az interjú után nem sokkal a Nagy Márton vezette Nemzetgazdasági Minisztérium kiadott egy közleményt Jelentősen nőtt a magyar családok külföldi utazásra fordított költése címen, amely a hazai középosztály erősödését igyekezett levezetni abból, hogy egyre bátrabban és egyre többet költenek utazásra. A repülőtéri forgalom növekedése mellett a tárca abból jutott erre a következtetésre, hogy
a határátlépések alapján nőtt a szomszédos országokba autóval kiutazó magyarok száma is.
"2024 decemberében mintegy 107 ezerrel több magyar rendszámú kilépő autót regisztráltak a határátkelőknél, amely 5,4 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. A legnagyobb forgalomnövekedés Ausztria (+28 ezer) és Szlovákia (+73 ezer) irányába történt" - áll a közleményben, amely később megállapítja,
A fordulat nyilvánvaló, és a családok bizalma egyre inkább megerősödik.
Az NGM legutóbbi közleménye figyelmen kívül hagyta azt a fontos tényezőt, hogy a forgalomnövekedés a szomszédos országokban vélhetően nem csupán a magyarok fokozódó síelési kedvének köszönhető. A magas hazai árak miatt sokan inkább külföldön intézik bevásárlásaikat, különösen az élelmiszerek és egyéb fogyasztási cikkek terén. A hazai kiskereskedelmi forgalom elemzése szerint a lakosság költési szokásai azt mutatják, hogy egyre inkább a külföldi boltokban és online kereskedésekben költenek többet - erről maga az NGM is beszámolt egy tavaly augusztusi elemzésében, amely a Portfolión jelent meg. E szerint a magyarok 2024 nyár végéig 40 százalékkal többet költhetnek külföldön, mint az előző évben.
Egy neves nemzetközi üzletlánc, a Kaufland, mostantól magyar nyelvű akciós újságot kínál, amelyben forintban feltüntetett árakkal vonzza a magyar vásárlókat Szlovákiába.