A TBug létrejöttének hátterében egy szívhez szóló gyermekkori emlék áll.


Nem ügyfélmegrendelésre készült a Twisted műhely TBug elnevezésű autója, hanem egy emlék miatt. Az alapító Charles Fawcett nővérének szobájában anno volt egy poszter, amelyen egy Baja Bug volt látható, most, évtizedekkel később pedig a nála dolgozó szakemberek segítségével felelevenítette ezt az emléket.

A projekt alapját a hatvanas és nyolcvanas évek ikonikus Volkswagen Bogara képezi, amelyet teljesen szétszednek. Az alvázat megerősítik, új, korszerű alvázvédelmi megoldásokkal látják el, és a felfüggesztést úgy alakítják ki, hogy hosszú rugóúttal rendelkezzen, mind elöl, mind hátul. A járművet nagyméretű BF Goodrich terepmintás gumik ölelik körbe, hogy bármilyen terepen magabiztosan és stabilan haladhasson.

A Twisted TBug megalkotása során a gyári teljesítmény kétszeresére emelkedik, ám a léghűtéses boxermotor még mindig nyolcvan lóerőt tud. A tervezők szándékosan nem tűztek ki maguk elé magasabb célokat, mivel az autó nem a gyorsaságról szól, hanem az autózás szabadságának megéléséről. Az elhagyatott utakon egy modern LED-es világítás segíti a tájékozódást. Ezen kívül nagy teljesítményű fékrendszert építenek be, míg az elektromos rendszer korszerűsége biztosítja a zavartalan működést.

Ahogyan a Twisted többi modelljénél is megszokhattuk, minden TBug egyedi megjelenéssel és belső térrel rendelkezik. A pontos vételárat még nem hozták nyilvánosságra, azonban a leendő vásárlóknak érdemes tudniuk, hogy a műhely Defender-átalakításai általában 150 ezer font (kb. 72 millió forint) körüli árazással kezdődnek.

Related posts