Friss negatív fejlemények a Renault háza táján | M4 Sport

Luca de Meo, az elnök váratlan távozása után újabb aggasztó hírek láttak napvilágot a Renault háza táján. A vállalat részvényeinek értéke drámai módon, 18 százalékkal esett vissza, miközben az autóeladások is elmaradtak a vezetőség által elképzelt számoktól.
De Meo júniusban bejelentette, hogy távozik a Renault csoport éléről, ahol öt éven át vezette a vállalatot. Az olasz szakember hivatalosan július 15-én hagyta el pozícióját, és helyét ideiglenesen Duncan Minto, a pénzügyi igazgató vette át, aki megbízott vezérigazgatóként folytatja a munkát.
Nem sokkal ezután a Renault súlyos profitfigyelmeztetést tett közzé, miután felfedte, hogy a szabad pénzáramlása mindössze 47 millió euróra rúgott. Ez éles ellentétben áll az elemzők által várt 654 millió eurós értékkel. Az eltérés tehát rendkívül jelentős, több százmillió eurós nagyságrendben mérhető.
A Renault részvényeinek értéke jelentős csökkenésen ment keresztül a profitfigyelmeztetést követően: a Reuters jelentése szerint 18%-os visszaesést mutattak. Míg csütörtökön a részvények ára 33,63 eurón állt, addig egy héttel korábban még 40,79 eurót ért el.
Közben az autóeladások a vártnál gyengébben teljesítettek a Renault számára. Az, hogy ez milyen következményekkel jár a jelenlegi Alpine néven ismert F1-es csapat számára, még mindig bizonytalan. Az utóbbi hetekben azonban számos pletyka került napvilágra arról, hogy a franciák az új elnök által kijelölt stratégia függvényében akár le is mondhatnak a csapatról.
Felmerült az is, hogy bizonyos esetekben a saját nevük alatt szerezhetik be azt, miután 2021-ben Alpine-ra változtatták a nevüket. Érdekesség, hogy ez de Meo egyik kulcsfontosságú döntése volt, hiszen ő tartotta lényegesnek a sportmárka fellendítését.
Egy dolog biztos: 2026-ra jelentős változások elé néz a csapat, függetlenül attól, hogy a vezetőség milyen irányt választ. Már hivatalosan is megerősítették, hogy a Renault F1-es motorprogramjának leállítása után a Mercedes ügyfélcsapataként fogják folytatni a versenyzést. Ezt a döntést a korábbi elnök hozta meg 2024 őszén, miután a gyári dolgozók nyíltan kifejezték ellenérzéseiket a lépéssel kapcsolatban.