A gyártók keményen dolgoztak és versengtek az okostelefonok világában, hogy ki tudja a leginnovatívabb és legvonzóbb készüléket létrehozni.


Tavaly a globális okostelefon-eladások 4%-kal emelkedtek, miután két egymást követő évben csökkenést tapasztaltunk - derül ki a Counterpoint Research piackutató vállalat hétfőn publikált jelentéséből.

A dél-koreai Samsung 2024-ben elért készülékeladásainak száma 1 százalékos növekedést mutatott a tavalyi évhez képest, megőrizve domináló helyzetét a piacon. A siker mögött a mesterséges intelligenciával felszerelt Galaxy S24 okostelefonok iránti fokozott kereslet áll. Ugyanakkor a vállalat piaci részesedése 20 százalékról 19 százalékra csökkent, jelezve a verseny fokozódását a technológiai szektorban.

Az Apple Inc. a második helyezést érte el, eladásai 2 százalékkal maradtak el a 2023-as adatokról. A Counterpoint elemzői megjegyzik, hogy az iPhone 16-os sorozat vegyes visszhangot kapott, amely részben annak tudható be, hogy a telefonok bevezetésekor hiányoztak belőlük az Apple Intelligence funkciók. Ennek következtében a cég piaci részesedése 19 százalékról 18 százalékra csökkent.

A Xiaomi piaci részesedése a 2023. évi 13 százalékról 14 százalékra emelkedett, harmadik lett a dobogón, eladott készülékeinek a száma erőteljesen, 12 százalékkal emelkedett, részben a portfólió átrendezése és a cég agresszív terjeszkedése eredményeként.

A negyedik helyezett OPPO piaci részesedése 9%-ról 8%-ra mérséklődött, miközben eladásai 8%-kal csökkentek.

Az ötödik helyen a Vivo áll, amelynek piaci részesedése tavaly 8 százalékon stagnált, ugyanakkor 9 százalékkal több készüléket értékesített.

A többi okostelefon-gyártó közös piaci részesedése tavaly 33 százalékra nőtt, szemben a 2023-as év 31 százalékos arányával. A Counterpoint Research piackutató cég jelentése alapján a készülékeladások 8 százalékkal emelkedtek.

Related posts