A Ferrari vezetője kreatív megoldásokkal rukkolt elő a kisebb költségvetésű vásárlók számára is.

John Elkann véleménye szerint elérkezett az idő, hogy a japán kultúrából merítsünk, és Európában is népszerűsítsük a törpeautók koncepcióját. Az új autótípusnak már nevet is adott, amely jól tükrözi a kategória egyediségét és funkcióját.
A japán Kei Car egy olyan autóosztály, amely már évtizedek óta jelen van a piacon, és elsősorban a praktikus igények kielégítésére jött létre. Azonban a gyártók nem elégedtek meg csupán a minimális követelmények teljesítésével: kreativitásukkal és innovációikkal igyekeztek a legjobbat kihozni a kis méretű és lökettérfogatú járművekből. Ennek eredményeként időről időre valóban lenyűgöző és izgalmas modellek születnek, amelyek túllépnek a megszokott kereteken, és új dimenziókat nyitnak meg a Kei Car kategóriában.
John Elkann véleménye szerint Európa számára éppen ilyen járművekre van szükség: megfizethető, alacsony fogyasztású és kis helyet foglaló autókra, amelyek azonban felülmúlják a jelenlegi mopedautók kínálatát. Az e-autók éppen erre a célra ideálisak lehetnek – az 'E' valószínűleg az „economy”, vagyis gazdaságosság kifejezés rövidítése.
Elkann, a Ferrari vezetője, egyben az Agnelli-család örököse is, számos más pozíciót tölt be az autóiparban és más gazdasági szektorokban. Jelenleg a Stellantis-csoport elnökeként és igazgatójaként tevékenykedik. Nemrégiben, elsősorban ezen a poszton nyilatkozva, hangsúlyozta, hogy szükséges lenne visszahozni Európába az olcsó kisautókat.
Az autók ára elsősorban a törvényi szabályozások miatt emelkedett az elmúlt időkben, idézi őt a Reuters hírügynökség. Hozzátette, hogy hat évvel ezelőtt még 49 olyan típust lehetett kapni Európában, amelynek az ára nem érte el a 15 ezer eurót (jelenlegi árfolyamon 6 millió Ft), ma viszont csak egy ilyenről tud. 2019-ben egymillió autó fogyott ebben az ársávban, ma 100 ezer sem - zárta az érvelést, hozzátéve, hogy a japán újautó-piac 40 %-át a fent említett Kei Car kategóriába tartozó miniautók teszik ki, azaz létezik olyan üzleti modell, amelyben ezek a kisautók nyereséget hoznak.
Azt nem árulta el, hogy ez csak a személyes véleménye, vagy a Stellantis révén tenni is kíván valamit az ügyben. A cégcsoport legújabb szerzeménye, a kínai Leapmotor pont kínál is egy olyan modellt, amely alkalmas lehetne ennek az E-Car szegmensnek a beindítására: az immár Magyarországon is elérhető Leapmotor T03 362 cm hosszú, bár villanyautó lévén nem tud NAGYON olcsó lenni - de a 7 790 000 forintos induló ár így is igazán jutányos egy tisztán elektromos járműért.