Az ÉKM bejelentette, hogy a Déli Körvasút második szakaszának építése kiváló ütemben halad előre.

A Déli Körvasút 2. ütemének építése lendületesen halad, és a projekt Kovács Balázs Norbert, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) budapesti kormányzati beruházásokért felelős miniszteri biztosa szerint az utolsó 100 év legfontosabb vasútfejlesztése Budapesten. Csütörtökön a fővárosban tartott sajtótájékoztatón bemutatták, hogy a forgalom zavartalansága mellett, a Szerémi út és az 1-es villamosvonal felett újonnan épülő vasúti híd a helyére kerül.
Kovács Balázs Norbert kiemelte: a Déli Körvasút nem csak a főváros, de a teljes hazai közlekedés egyik legfontosabb beruházása, amelynek második ütemében a magyar vasúthálózat egyik legnagyobb forgalmú szakaszán a Ferencváros és Kelenföld vasútállomások közötti részt újítják fel, és bővítik a vasúti összeköttetést.
Bemutatta: ezen az útvonalon halad át Magyarországot érintő három európai uniós vasúti korridor. E vonalszakaszon található a magyar vasúthálózat legjelentősebb Duna-hídja, amelyen a Dunát keresztező vasúti forgalom több mint 95 százaléka zajlik.
A miniszteri biztos hangsúlyozta: a Déli Körvasút Projekt valódi 21. századi beruházás, közvetlen és közvetett hatásait tekintve Budapest egyik legfontosabb városfejlesztési projektje is, amely mintegy 420 milliárd forintból valósul meg.
- emelte ki. Az új vágányok kialakításával jelentős előrelépést tesznek az elővárosi vasúti közlekedésben. A kapacitás növelésével a budapesti utakon naponta 60 000 autó forgalmát tudják csökkenteni, ezzel enyhítve a városi dugókat és javítva a közlekedési helyzetet.
Kovács Balázs Norbert kitért arra, hogy a beruházással sokat javítanak az itt élők életminőségén is, régi adósságot törlesztve korszerű zajvédelmi létesítményekkel megszüntetik a több évtizede fennálló, lassan elviselhetetlen zajterhelést.
A fejlesztés során olyan innovatív technológiákat alkalmaznak, amelyek lehetővé teszik a vágányok számának növelését anélkül, hogy a zöld területek csökkennének. Sőt, a projekt keretében Buda legnagyobb zöldterület-fejlesztése valósul meg. Az újbudai lakosok számára közösségi tervezés keretében egy olyan új zöld folyosó és pihenőpark jön létre, amely minden igényt kielégít majd.
- jelezte a miniszteri biztos.
A Déli Körvasút projektje során a legmodernebb technológiák kerülnek bevetésre, célul tűzve, hogy a város vasúti infrastruktúráját a lehető legmagasabb színvonalra emeljék, mindezt pedig a város életében tapasztalható zökkenők minimalizálásával. A miniszteri biztos véleménye szerint a Déli Körvasút minden budapesti lakos és munkavállaló számára előnyöket hoz, hiszen a fejlesztés által a közlekedés hatékonysága és kényelme is jelentősen javul.
A Szerémi út és az 1-es villamosvonal találkozásánál épülő új vasúti híd jelentős lépést jelent a projekt előrehaladásában. Az új szerkezet az egyenként 10-17 tonna közötti elemekből áll össze, amelyeket helyben szerelnek össze. Ezt követően a híd teljes, körülbelül 250 tonnás súlyát a végleges helyére mozgatják.
Király Nóra, a Déli Körvasút fejlesztéséért felelős miniszteri megbízott, hangsúlyozta, hogy a Déli Körvasút kiemelkedő jelentőségű városfejlesztési kezdeményezés, amely közvetlen hatással van Újbuda, Ferencváros és Csepel területeire is.
Felidézte, hogy a lakók kérésére megszüntették az éjszakai munkálatokat.
Az ÉKM területén hamarosan elindul a zöld területek megtervezésének folyamata, amely során a lakosság véleményére is nagy figyelmet fordítanak - nyilatkozta. Ezen kívül bejelentette, hogy egy új látogatóközpontot fognak létrehozni, ahol a közönség folyamatosan friss információkat kaphat a projekt előrehaladásáról.