Kreatív Online - A Starbucks új dimenzióba lépett!


A kávéházlánc idén a Super Bowl reklámjában az AC/DC ikonikus Thunderstruck dalát választotta, ami nem meglepő, hiszen ez nem az első alkalom, hogy a rock zene keményebb vonalához nyúlnak. A dalválasztások mögött tudatos üzleti stratégia áll, miután a Starbucks szembesült az Egyesült Államokban tapasztalható drámai népszerűségcsökkenéssel. A vasárnapi Super Bowlra nem csupán egy reklámmal készülnek, hanem olyan különleges ajánlattal, amely várhatóan az egész országot a Starbucks ajtajaihoz vonzza a következő hétfőn.

Ingyen kávé mindenkinek! Na jó, nem mindenkinek, csak aki az USA-ban él. És ott is csak azoknak, akik letöltik az app-ból a megfelelő kupont. Mindenesetre a kávéházlánc felkészült a Super Bowlra, ezzel a reklámmal jöttek ki szerdán, alig négy nappal a focigála előtt:

A Hallo Again című reklámot az Anomaly készítette a belsős marketingcsapattal karöltve, melyet 2024 vége óta Tressie Lieberman brand vezérigazgató-helyettes vezet, a heavy metal dalválasztásról pedig így nyilatkozott:

"A Starbucks történetében a zene mindig is kiemelkedő szerepet játszott" - nyilatkozta Lieberman az AdAge-nek. "A márkák sokszor hajlamosak arra, hogy lágy, érzelmes dallamokat válasszanak, de mi egy merészebb utat választottunk. Az AC/DC dinamikus hangzása tökéletesen tükrözi energikus márkánkat, így egy igazán különleges élményt tudunk nyújtani."

A reklám a hajnali készülődésről szól, ahogy az üzlet baristái felkészülnek az ügyfelek érkezésére. A personal touch szlogent már előző kampányukban is használták. A 60 másodperces szpotot kiegészíti egy második, 15 másodperces Starbucks Monday című reklám, melyben ugyancsak AC/DC aláfestéssel szerepel az ajánlat az ingyenes, méghozzá tall méretű kávéról, amit a vasárnap esti Super Bowl programban megfáradt amerikaiaknak kínálnak:

Már egy januári kampányuk során is ezt az energikus megközelítést alkalmazták, tudatosan, hiszen az Egyesült Államokban a Starbucks népszerűsége folyamatosan csökken. Az ügyfelek legfőképpen a túl magas árakra és a zavaros hűségprogramra panaszkodnak. Tavaly nyáron a vezérigazgató posztján is változás történt; az új vezető, Brian Niccol, Liebermannt bízta meg azzal, hogy friss impulzusokat hozzon a márkába.

Januárban egy igazán figyelemfelkeltő kampányt indítottak, amelynek középpontjában a The Ting Tings indie pop zenekar energikus, keményebb hangzású „That's Not My Name” című dalának ritmusai álltak. A kampány célja az volt, hogy a gyakran gúnyolt üzletpolitikai gyakorlatot állítsák a középpontba: a baristák által a kávés poharakra helytelenül írt neveket. Az ötlet lényege az volt, hogy a megszokott név helyett inkább személyes üzeneteket tüntettek fel a poharakon, így teremtve egyedi és személyre szabott élményt az ügyfelek számára. Ez a kreatív megközelítés nemcsak figyelemfelkeltő volt, hanem lehetőséget teremtett arra is, hogy az emberek közvetlen kapcsolatba lépjenek a márkával.

Related posts