Kreatív Online - Repohárkáosz: Zöld márkázás vagy fogyasztói zűrzavar?


Hiába az évek óta tartó kritikák, továbbra sincs egységes rendszer a hazai visszaváltható poharak (repoharak) használatában.

A vendéglátóhelyek és fesztiválok különböző megközelítéseket alkalmaznak a poharak árazásában: találkozhatunk olyan helyekkel, ahol a pohár árát visszatérítik, míg másutt tokenekkel dolgoznak, amelyek nem minden esetben használhatók fel más helyszíneken.

A vásárlók ennek következtében gyakran zavarodottsággal vagy csalódottsággal válaszolnak.

A rendszer eredetileg környezetvédelmi céllal indult, de sokak szerint jelenleg inkább lehúzásnak tűnik, különösen, ha a visszaváltás lehetősége nem egyértelmű vagy nem valósul meg.

Eközben sokan a repoharakat egyedi gyűjthető darabokként ünneplik, amelyek személyes emlékeket őriznek.

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által létrehozott Etikus Repohár Hálózat célja, hogy elősegítse a működés átláthatóságát. Jelenleg azonban még csak tizenegy aláíró csatlakozott a kezdeményezéshez.

A kommunikációs kihívás kétségtelenül itt van: ha nem sikerül áthidalni a környezeti fenntarthatóság és a fogyasztói élmény közötti ellentétet, akkor a repohár könnyedén márkakockázattá alakulhat.

Related posts