A kormányablakokat ellepték az emberek, mivel szerdán fontos határidő közeleg.
Január első hetében jelentős emelkedés tapasztalható a kormányablakok ügyfélforgalmában. Ennek oka, hogy jövő szerdától az állami weboldalakon és alkalmazásokban már kizárólag a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás vagy az Ügyfélkapu+ szolgáltatás segítségével, kétfaktoros azonosítással intézhetjük ügyeinket.
A kormányablakok ügyféladatai szerint sokan az utolsó pillanatra hagyták a regisztrációt a Digitális Állampolgárság Program keretein belül. Míg tavaly a legforgalmasabb napon 85 ezer ember kereste fel az ügyfélszolgálatokat, addig az idei év január eleje óta többször is meghaladta a százezret a látogatók száma, január 6-án pedig elérte a 114 ezret. Az ügyfelek körében a Digitális Állampolgárság iránti érdeklődés jelentős, hiszen a látogatók negyede e célból keresi fel a kormányablakokat, tájékoztatott a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium.
A minisztérium felhívja a figyelmet arra, hogy mindenki indulás előtt tájékozódjon az ügyintézés folyamatáról a Digitális Állampolgárság Program hivatalos weboldalán vagy a kormányhivatalok internetes felületein. Javasolt, hogy az utazás előtt már töltsük le az alkalmazást, mivel ez jelentősen felgyorsítja az ügyintézést. Azok számára, akik az Ügyfélkapu+ szolgáltatást választják, és már rendelkeznek ügyfélkapuval, nem szükséges felkeresniük a kormányablakot; otthon, csupán néhány perc alatt regisztrálhatnak a biztonságosabb azonosítási módszerre. Fontos megemlíteni, hogy mind az Ügyfélkapu+, mind a Digitális Állampolgárság Program regisztrációja január 15. után is elérhető.
A kormányablakok megnövelt kapacitással várják az utolsó napokban érkező ügyfeleket, azonban a várakozási idő időnként megnövekedhet. Az ügyfélszolgálatok leterheltségéről a Kormányablak mobilalkalmazásban is lehet tájékozódni, sőt akár távoli sorszámhúzásra is lehetőség van, áll a közleményben.