Milliárdos pénzbírság várhat a TikTokra, mivel az Európai Unió komoly vádakat fogalmazott meg a platformmal szemben.


Az Európai Bizottság előzetes értékelése szerint a TikTok hirdetései sértik az EU jogszabályait. A közösségi média platform nem teljesíti azt az elvárást, hogy átlátható és megfelelő információkat szolgáltasson a rajta megjelenő reklámok tartalmáról.

Az Európai Bizottság álláspontja szerint a TikTok nem tartja be a digitális szolgáltatásokra vonatkozó jogszabályokat, amelyek megkövetelik a közösségi média platformoktól, hogy reklámregisztert hozzanak létre. Ebben a regiszterben kötelezően fel kell tüntetniük az online hirdetések megrendelőit, a hirdetések tartalmát és a célzott közönséget is. A jogszabály célja, hogy csökkentse a manipulációs praktikákat, mint például a vásárlásra ösztönző technikák vagy a gyermekeket célzó reklámok.

A bizottság közlése szerint a TikTok hirdetései nem elég átláthatóak, és a platform nem nyújt elegendő információt azokról. Emiatt a felhasználók nem képesek felismerni a megtévesztő hirdetéseket. Ez a gyakorlat sérti az uniós jogot, és akár a cég árbevételének hat százalékáig terjedő pénzbírságot is eredményezhet.

A TikTok már megkapta az előzetes értékelést, amely lehetőséget ad számukra, hogy írásban válaszoljanak a felmerült vádakra, mielőtt véglegesen döntés születik a kiszabott bírság összegéről. Az elemzések a vállalat belső dokumentumainak átvizsgálásán, a TikTokon végzett tesztelések eredményein, valamint szakértői interjúk során szerzett információkon alapulnak – számolt be róla a Süddeutsche Zeitung.

Korábban arról is beszámoltunk, hogy nemrégiben az ír adatvédelmi bizottság 530 millió eurós bírságot szabott ki a TikTokra, amiért illegálisan továbbított személyes felhasználói adatokat Kínába.

Related posts