Norris és Piastri eltérő preferenciáik miatt nem szeretnének egyforma autót vezetni.

A McLaren egy olyan technikai újítással érkezett a Kanadai Nagydíjra, amely Lando Norrisnak egyértelműen segít, Oscar Piastri viszont nem szeretné azt használni. A csapatnál lehetségesnek tartják, hogy az MCL39-es modell eltérő specifikációjával fogja megvívni a bajnoki csatát a két pilóta a szezon hátralévő részében.
A wokingi istálló Montrealban néhány apróbb fejlesztést mutatott be, amelyek az autó első részét érintik. Különösen megosztó volt egy, az első felfüggesztés formáját érintő módosítás, amelyet kizárólag Norris szeretett volna tesztelni. A brit versenyző azonnal érzékelte az újítás előnyeit, mivel annak segítségével sokkal jobban tudta feltérképezni az autó viselkedését. Ezért az edzések után is kitartott a változtatás mellett. Csapatfőnöke, Andrea Stella azonban határozottan cáfolta, hogy az új elem bármilyen kapcsolatban állt volna azzal, hogy Norris nem tudott igazán erős kört futni a kvalifikáció utolsó szakaszában, így végül csak a 7. rajthelyet szerezte meg. Ezzel szemben Piastri, aki nem kérte ezt a módosítást, a 3. helyen végzett.
"Az átalakított felfüggesztés azt a célt szolgálja, hogy jobb visszajelzést adjon az autó viselkedéséről a versenyzőknek. Elég apró változtatás, aminek hatását csak úgy tudnák igazán megérteni a versenyzők, ha egymást követően kipróbálhatnák mindkét változatot, de ezt nem könnyű kivitelezni egy versenyhétvége során" - fogalmazott Stella, akit a The Race idéz.
Lando viszont egyáltalán nem érzett hátrányt, így azt kell mondanom, hogy a Q3 során történtek ellenére az első felfüggesztéssel végzett kísérlete számára sikeresnek bizonyult, és ez a választása.
Lehetséges, hogy a két versenyzőnk az első felfüggesztés két eltérő specifikációjának tükrében fog döntést hozni, de itt csupán egy apró részlet változásáról van szó. Ez nem jelentős hatással van a teljesítményre; sokkal inkább arról van szó, hogy a versenyzők miként érzékelik a felfüggesztés és a kormányzás révén, hogy mi zajlik a gumikkal. Tehát igazából csak arról beszélünk, hogy ki hogyan preferálja az autó vezetését, nem pedig arról, hogy ez növelné a tapadást.
Piastri megerősítette, hogy nem a csapat választotta ki, melyik autóra kerüljön fel az új felfüggesztés, mindkét pilótának saját döntésén múlt, hogy megkapja-e azt. És egyáltalán nem érzi magát hátrányos helyzetben amiatt, hogy végül ellene döntött.
"Nem különösebben aggódom emiatt. Használhattam volna, ha úgy döntök, de nem éreztem szükségét – ennél mélyebbre nem szeretnék ásni. A hatását nehéz pontosan elmagyarázni, mivel egyes aspektusokat javít, míg másokat ront. Ez valójában nem is fejlesztés, csupán egy alternatív alkatrész. Végül úgy döntöttem, hogy nem kívánom használni, mert eddig is elégedett voltam az autó teljesítményével, és szeretném megőrizni ezt az állapotot" – jegyezte meg Piastri.