Az F1-es bahreini tesztet áramkimaradás miatt kellett félbeszakítani.

Charles Leclerc a bahreini tesztnap délutáni szakaszában dominálta a pályát. Azonban nem sokkal később, a harmadik órába lépve, egy váratlan áramszünet miatt a teljes pálya működése leállt, ami megakasztotta a tesztelést.
A szerdai bahreini tesztnap ebédszünete után a mezőny második fele álmoskásan vágott neki a munkának. Az autók módosítása több csapatnál is több időt igényelt, mint a 60 perces szünet, de akadtak olyanok is, akik nem siették el második versenyzőjük pályára küldését.
A címvédő Max Verstappen is színre lépett a délutáni események során. Izgalommal telve várta, hogy mit hoz számára az RB21-es Red Bull, hiszen az első körökben azonnal a pedálra lépett. A második szakaszban egy 1:31,444 másodperces időt futott, amely csak néhány ezredmásodperccel maradt el az éllovas teljesítményétől, mindezt a kemény gumikon futva.
Az időeredménye nem volt rossz, figyelembe véve, hogy a keményebb gumin futott, de az ellenfelek hamarosan még ennél is impresszívebb teljesítményt nyújtottak. Először Pierre Gasly ugrotta át Verstappent az Alpine-jal, majd a második órába lépve George Russell egy 1:31,082 másodperces kört futott, amivel átvette a vezetést a Mercedesszel. A brit teljesítménye három tizedmásodperccel felülmúlta a délelőtt legjobb időt elérő újonc csapattársa teljesítményét.
Russell hosszabb ideig megőrizte a vezetést, de a második óra végére Charles Leclerc is belelendült, és folyamatosan csökkentette az idejét. A Ferrari 1:30,878 másodperces köridőt futott a szünet előtt, miközben a pálya hőmérséklete 21 fokra csökkent, és ezzel Leclerc a monacói színeket képviselve zárta le a délutáni edzés első felét.
Lando Norris délutánja igencsak szokatlanul alakult. A McLaren pilótája csak a délutáni második óra elején tűnt fel a pályán, majd ismét hosszabb időre eltűnt. Eddig mindössze 12 kört teljesített, de az időmérő szakasz végén végre sikerült egy mért kört futnia. Ezzel egy 1:31,251 másodperces időt ért el, amely a harmadik helyre repítette, mindössze 0,373 másodperccel lemaradva Charles Leclerc mögött.
A Sauber csapata lassabban kezdett munkába, mint a McLaren. Már a délelőtti órákban befejezték a felkészülést, míg Gabriel Bortoleto, a brazil újonc, csak későn vágott bele az első köreibe a szünet után. Két óra elteltével is eredménytelenül szerepel a tabellán, jelenleg az utolsó helyet foglalja el.
A nap első megszakítása is elérkezett magyar idő szerint 15 óra után. Nem egy autó állt le a pályán, és nem is csatornafedelek szabadultak el, hanem áramkimaradás okozott problémát. Egyszer csak elsötétültek a garázsok és az időközben felkapcsolt pálya körüli reflektorok. Mivel ez nyilvánvalóan hátráltatja a munkát (már csak a GPS-adatok hiánya miatt is), az FIA a teszt megszakításával reagált.
Bahreinben már 17 óra van, és a borús ég miatt eleve sötétebb van. A felhőkből egyébként még pár csepp eső is hullott délután, igaz, ennek nem volt hatása a körözésre.
"Éppen kimentem, és egyszer csak azt vettem észre, hogy sötét van. Először azt gondoltam, a sisakrostélyomat kell cserélni" - mondta mosolyogva Russell a kényszerszünetben.
A gyakorlás egészen 17 óráig tart majd - persze, ha az elektromosság is úgy dönt, hogy együttműködik... Az FIA mindenesetre kevesebb mint 10 perc elteltével zöld lámpát adott, de a garázsokban még mindig sötétség honol, így a csapatok munkája továbbra is szünetel.