Rekordösszegű kiadások történtek Magyar Péter online megtámadására.

Az Apáti Bence tulajdonában álló, a Megafonhoz hasonlóan a kormány üzeneteit terjesztő Nemzeti Ellenállás Mozgalom, azaz a NEM, Ellenállás Mozgalom Non-profit Kft. összesen mintegy 290 millió forintot költött el politikai hirdetésekre a Meta és a Google felületein a nyáron.
Az összeg lényegében teljes egészében Magyar Péter lejáratására ment el, egy kivétellel mindegyik fizetett hirdetésben futtatott videónak ő a főszereplője és célpontja. Ehhez jön még az Apáti Bence tulajdonában álló NEM Magyar Pétert Zelenszkijhez hasonlító óriásplakát-kampánya, aminek nem ismerjük a költségeit - összesítette a Lakmusz.
A Meta és a Google politikai hirdetésekkel foglalkozó adatbázisaiból az alábbi információk nyerhetők ki:
A Meta platformjain, különösen a Facebookon, a NEM kampány mindössze három hónap alatt - május 18. és augusztus 15. között - körülbelül 175 millió forintot fektetett hirdetésekbe. Ez az összeg majdnem kétszerese annak, amit a Fidesz szánt Orbán Viktor oldalának népszerűsítésére. Ezzel a lépéssel Apáti cége kiemelkedett, mint Magyarország legnagyobb hirdetési költségvetéssel rendelkező hirdetője.
A Google platformjain, 2023 május 20. és augusztus 20. között, a NEM politikai hirdetésekre mintegy 115 millió forintot költött. Ezzel a NEM nem csupán a legnagyobb hirdető az EU-ban, hanem a költéseik meghaladják számos uniós ország összes politikai hirdetőjének együttes kiadását is.
A Meta hirdetéstárában lehetőség van a politikai hirdetésekre fordított költségek összegzésének letöltésére három különböző időszakra: 7, 30 és 90 napra. Az adatok alapján megállapítható, hogy a NEM párt Magyarországon a legtöbb pénzt a politikai reklámokra költötte az augusztus 9-én kezdődő héten, továbbá a július 17. és augusztus 15. közötti 30 napos időszakban, valamint a május 18. és augusztus 15. közötti 90 napos időtartamban is.