Furfangos különlegességek a Renault legmagasabb szintű modelljében!


A karosszéria lenyűgöző méretei: 4710 milliméter hosszú, 1866 milliméter széles és 1613 milliméter magas, mindezek mellett a tengelytávolsága 2738 milliméter, ami egy harmonikus megjelenést kölcsönöz az autónak. A kupés formájú, ívelt tetővonal pedig igazán vonzóvá teszi. Ezzel a méretkombinációval a Renault szabadidő-autó palettájának második legnagyobb modellje, csupán a nálunk nem elérhető Espace előzi meg.

Nagyautós, elegáns, jó ízléssel összerakott belső várja a Renault Rafale utasait. Műszerfala természetesen csak egy kijelző, 12,3 colos méretben, változtatható tartalommal, izgalmas grafikával. A központi kijelző 12 colos, függőleges tájolású és a Google rendszere adja az alapját. Nem is meglepő, hogy jól használható, logikus és mindent tud, amit kell. Mindezt szuper képminőség mellett.

Az első ülések között egy tágas, sokoldalú könyöklő található, amely szinte végtelen lehetőséget kínál a tárolásra, hiszen a fedél alatt hatalmas üreg rejtőzik. Itt nem találunk kezelőszerveket vagy kapcsolókat; csupán a mozgatható indukciós töltőfelületet találjuk, amely alatt kényelmes pohártartók helyezkednek el. Kicsit hátrébb pedig ott van a korábban említett, fedéllel zárható tárolórekesz, amely még több praktikus megoldást kínál.

Rendben, van itt egy különleges gomb: az EV kapcsoló. Ezzel a funkcióval a hibrid autót bármikor tisztán elektromos üzemmódra állíthatjuk, még akkor is, ha a rendszer más beállításokat javasolna. Ne feledjük azonban, hogy az elektromos vezetéshez elengedhetetlen az akkumulátor megfelelő töltöttsége – erre mindenképpen ügyeljünk!

Az irányváltó kapcsolója a kormány mögé költözött. Itt ugyan így elég nagy lett a zsúfoltság, mert ezen kívül az ablaktörlő bajuszkapcsolója és a multimédia vezérlője is ide került, de nem akkora kihívás kezelni ezeket. A másik oldalon az irányjelző/távolsági fény kapcsolója található, plusz mindkét oldalon váltófülek is kikandikálnak a kormánykerék mögül.

Valószínű, hogy a vastag, puha kék szőnyeg és az ajtózsebborítás nem kerül többe egy fityingnél a feketéhez képest, de a belső tér látványát sokkal vonzóbbá teszi. Bár elsőre értelmetlennek tűnhet, a színes szőnyeghez hasonlóan egy igazi kreatív részlet az ülés háttámláján elhelyezett világító A-betű. Amikor beülsz az autóba, mindössze körülbelül 5 másodpercig látod, de abban a rövid időben igazán lenyűgözően fest!

A szórakoztató részletek sora még nem zárult le, hiszen az utasok feje fölött is felfedezhetünk valami igazán különlegeset: egy árnyékoló nélküli üvegtetőt, amely gombnyomásra - akár lépésről lépésre is - opálos tejüveggé alakulhat.

A kék, fehér és piros díszvarrások szinte mindenütt jelen vannak az autó belső terében, az ajtópanelektől kezdve az ülésekig, egészen a kényelmes fogású, de érzékeny műanyag gombokkal borított kormány bőrözéséig. Az ülések elsőrangú, kellemes tapintású anyaggal készültek, biztosítva a kényelmet: nem túl puhák, így hosszabb utakon sem fárasztó bennük ülni. Az oldaltartásuk megfelelő, és a magasságuk is állítható, így mindenki számára ideális pozíciót találhatunk. Ráadásul az összeszerelés minősége lenyűgöző, az utastér masszív és szinte elpusztíthatatlannak tűnik, ami a tartósságra és megbízhatóságra utal.

A belső tér nem csupán esztétikus, hanem rendkívül praktikus és felhasználóbarát is. A klíma vezérléséhez igazi, fizikailag érzékelhető gombok állnak rendelkezésre, így a fontos funkciókat könnyedén aktiválhatjuk anélkül, hogy érintőképernyővel kellene küszködnünk, és találgatnunk, hogy éppen mit is kellene megnyomnunk. Külön előny, hogy van egy dedikált gomb, amellyel könnyedén letilthatjuk a modern autók gyakori átkát, a folyamatosan figyelmeztető rendszert, amely a vélt veszélyek miatt állandóan „sipákol”. Különösen idegesítő tud lenni a hibásan működő táblafelismerő, amely gyakran tévesen jelez gyorshajtást, így ez a funkció a legbosszantóbb a legújabb autókban.

A hátsó sorban a lábtér rendkívül tágas, 190 centiméteres magassággal bőven marad hely a térd és az első ülés háttámlája között – szinte egy teljes tenyérnyi távolság! A fejtér is bőséges, annak ellenére, hogy az üvegtető nem mindig kedvez a belmagasságnak. A hátsó könyöklőből ügyesen előhúzható telefon- és tablettartók találhatók, amelyek saját USB töltőpontokkal is rendelkeznek. Emellett a lábtérben is felfedezhetünk két USB aljzatot, közvetlenül a szellőzőnyílások mellett.

A hátsó üléstámla három különálló részből áll, amelyek könnyedén dönthetők, így a csomagtartó kapacitása 539 literre bővíthető. Ha szükséges, a hátsó ülések háttámláinak ledöntésével akár 1826 literes teret is nyerhetünk. A csomagtartó praktikusságát szatyorkampók, világítás, és egy 12 voltos aljzat növeli, így ideális választás a mindennapi használatra és hosszabb utazásokra egyaránt.

Related posts