Sainz kiesése után világossá vált számára, hogy a Ferrari színeit már nem képviseli: elérkezett az idő, hogy gondosan mérlegelje a harcait. | M4 Sport


Nemcsak az autóváltáshoz, a mezőnyön belüli visszalépéshez is alkalmazkodnia kell még Carlos Sainznak. A Cunoda Jukival történt ütközése után rájött, hogy már nem a Ferrariban ül...

Carlos Sainz számára a Bahreini Nagydíj különösen ígéretes versenyhétvégét hozott, hiszen az időmérő edzésen sikerült bejutnia a Q3-ba, ami már önmagában is nagy teljesítmény. A verseny során a pontszerzésért küzdött, azonban sajnos a Cunoda Jukival történt balesete következtében egy komoly sérülés keletkezett az autója oldaldobozán, így végül kénytelen volt feladni a versenyt, és a megszerzett lehetőség elúszott.

Sainz ezek után keserű érzésekkel hagyta el Bahreint, ugyanakkor nem mondhatta, hogy csalódott lenne. A probléma ezúttal nem a tempójában vagy a teljesítményében rejlett, hanem inkább a hozzáállásában. Sainz elismerte, hogy a Ferrari után itt az ideje alkalmazkodnia az új körülményekhez: nem csupán az autója, hanem a helyzete is megváltozott, és talán már nem kellene olyan versenyekbe bonyolódnia, ahol gyorsabb autók ellen kell küzdenie...

Vegyes érzések kavarognak bennem. Nagyon büszke vagyok arra, hogy a tempóm javult, és hogy sikerült előrelépnem a vezetés és a beállítások terén, így versenyképesebbé váltam a Williams csapatával szemben. Ugyanakkor csalódott vagyok, hogy nem tudtunk pontokat szerezni. Visszatekintve talán nem sok mindent tehettem volna másképp, hiszen Juki elveszítette az autója hátulját, ami közvetlenül érintett engem is. Talán érdemes lenne jobban megfontolnom, mikor és hogyan harcolok a pozíciókért.

- ismerte el a spanyol.

Úgy érezte, ha körültekintőbben közelítette volna meg a helyzetet, talán sikerült volna pontot szereznie. Cunoda viszont, akár a pályán, akár a boxban, biztosan megelőzte volna őt.

Sainz később összecsapott Andrea Kimi Antonellivel is, és végül sikerült leterelnie őt a pályáról, amiért 10 másodperces büntetést kapott. Utólag azonban elárulta, hogy amikor ezt a manővert végrehajtotta, már tudta, hogy fel fogja adni a versenyt. Valójában csak az volt a célja, hogy segítsen a csapattársának, Alexander Albonnak, így inkább őt engedte el, ezzel próbálva kedvezni a csapat érdekeinek.

Az autóval Bahreinben így is előrelépett, ám jelezte, biztosan lesznek még hullámzások nála a következő hétvégéken. "Az év első harmadában egyes pályákon jobban fog menni az autóval, másokon kevésbé, mert sokat kell még tanulnom, át kell állnom a vezetés, a beállítások terén, és amikor csapatot váltasz, mindig időbe telik. Próbálkozol: vannak jó és rossz hétvégéid. Próbálok a lehető legtöbbet megtudni erről. Nem könnyű. Minden csapatot váltónál látjuk, hogy idő kell hozzá."

- állapította meg.

Hozzátette, az autójuk bizonyos problémái már évek óta megvannak, Alexander Albon is érzi őket, és úgy véli, ezeket aligha fogják tudni megoldani idén. "Még van min finomítani a vezetésem és az autó beállításai terén is. Vannak kisebb egyensúlyi gondjaink, amiket próbálunk megoldani a rendelkezésünkre álló eszközökkel, mivel fejlesztésekre szerintem nem sok esély van, hiszen a forrásainkat 2026-ra csoportosítjuk át. A gondok inkább a lassú és közepesen gyors kanyarokban jönnek elő. Ha ezen javítunk, az autóban komoly potenciál rejlik. És a csapatban is. Ha sikerül kiaknáznunk ezt, száz százalékig meg vagyok győződve róla, hogy nagyot léphetünk előre. A tapasztalat viszont azt mondatja velem, hogy évekbe telik a fejlesztés, és tapasztalás útján tudod meg, mi hátráltathatja az autót."

Számomra ezek a kihívások újdonságnak számítanak, és igyekszem a vezetési stílusomat, valamint a beállításokat úgy alakítani, hogy sikeresen megbirkózzak velük. Csapatként azonban elengedhetetlen, hogy közösen dolgozzunk a javításon, mert könnyen lehet, hogy ezek a problémák évek óta gátolják a Williams fejlődését. Meg kell értenünk a helyzetet, előre kell lépnünk az autó teljesítményével, és fontos, hogy ezt a tudást a következő szabályrendszer keretein belül is alkalmazni tudjuk.

Sainz a téli időszakban kifejezte, hogy nem zavarja, ha a Williams csapata nem fektet túl sok energiát a 2025-ös fejlesztésekbe, de hangsúlyozta, hogy ezzel a kérdéssel mindenképpen foglalkozniuk kell. "Azt szeretném, ha, még ha nem is haladunk számottevően az autó fejlesztésével, akkor is szenteljünk figyelmet az erősségeink és gyengeségeink feltérképezésére. Bár nem töltünk el sok időt a szélcsatornában és a CFD szimulációkban, mindent megteszünk azért, hogy kiderítsük, honnan erednek a problémáink" - mondta Sainz.

Related posts