"Még sosem találkoztam hasonlóval" - vajon a mezőny legkisebb csapata még a Mercedesnél is gyorsabban halad a fejlesztésekkel?

Esteban Ocont lenyűgözte az, amit új munkahelyén, a Haasnál tapasztalt. Ami annak fényében mindenképp figyelemreméltó, hogy a francia már a Mercedesszel is dolgozott együtt a csapat domináns időszakának csúcsán.
Könnyű volt visszalépésként tekinteni Ocon idei csapatváltását, mert bár az Alpine mélypontot élt meg tavaly, de a már bajnoki sikereket is megtapasztalt, a jövő évtől saját Renault-motorjait a legjobbnak gondolt Mercedesekre cserélő enstone-i istállóban mégis nagyobbnak tűnik a potenciál a mezőnyben való előreugrásra, mint a több szempontból is a Ferrari ügyfélcsapatának számító, mindenki másnál kisebb személyzettel dolgozó, és tíz év alatt még dobogón sem járó amerikai csapatban.
A Haas csapata a teszteken és az Ausztrál Nagydíj szezonnyitóján még a mezőny végén helyezkedett el, ám ezt követően Kínában Ocon ötödik helyezést ért el (még ha a kizárások miatt is), amely a csapat történetében mindössze egyetlen alkalommal fordult elő, hogy jobb pozícióban zárták volna a versenyt.
A francia versenyző azóta újabb pontokat szerzett, így jelenleg a tabella kilencedik helyén található. Ezen kívül Oliver Bearman is hozzájárul a Haas csapat eredményeihez, amellyel öt futam után a konstruktőrök rangsorában a hatodik helyen állnak.
Ocont eddig rendkívül meglepte, amit a Haas csapatánál tapasztalt a fejlesztések ütemét illetően.
"Nem szeretném másokkal összehasonlítani, de számomra egyáltalán nem tűnik kiscsapatnak. Ez a csapat hihetetlenül gyorsan reagál az alkatrészek gyártására, a megoldások bemutatására és az adatok kinyerésére, sokkal dinamikusabban, mint bármikor korábban tapasztaltam. Nagyszerű érzés ezt látni. Igen, a létszám jelentősen kisebb, viszont közben kétszer annyi munkát végeznek el, mint amit a múltban láttam." - idézi a 2021-es Magyar Nagydíj győztesét a racingnews365.
"Még sosem tapasztaltam, hogy egy csapat ilyen gyorsan, mindössze két hét alatt reagáljon egy fejlesztéssel a folyamatban lévő eseményekre. Hihetetlenül inspiráló érzés egy olyan csapattal együttműködni, amely valóban elkötelezett a problémák megoldása iránt."
Ocon eddigi Formula-1-es pályafutása során három különböző csapatnál versenyzett. 2016-ban a mezőny legkisebb és legkevésbé versenyképes csapatával, a Manorral indult el, majd a következő két évben a Force India színeiben próbálta ki magát, mielőtt Lawrence Stroll megvásárolta volna a csapatot, ami jelentős átalakulásokat indított el. 2020-tól kezdve a Renault, később Alpine csapatánál dolgozott. Ocon sosem ült olyan autóban, amely az élmezőnyhöz tartozott, így nem meglepő, hogy a teljesítményével kapcsolatos összehasonlítások nem tűnnek annyira kiemelkedőnek. Azonban érdemes megemlíteni, hogy korábban a Mercedes nevelőprogramjának része volt, és 2019-ben a csapat tartalékpilótájaként tevékenykedett, ami lehetőséget biztosított számára, hogy bepillantást nyerjen a csapat működésébe. Ezért, amikor azt állítja, hogy még sosem tapasztalt olyan gyors munkát, mint amit a Haas csapatánál látott, valószínűleg a Mercedesnél szerzett tapasztalatait is figyelembe veszi.
"Nagy megkönnyebbülést hozott számunkra, hogy Kínában már a versenytársainkkal harcolhattunk. Előtte sokkoló élmény volt tapasztalni, mennyire le vagyunk maradva tőlük. Sokan már akkor azt jósolták, hogy ezzel véget is ért az évünk, és az egész szezon során az utolsó helyen fogunk végezni. De mi nem osztottuk ezt a pesszimista véleményt. Tudtuk, hogy az autónkban hatalmas lehetőség rejlik, csupán meg kellett találni a módját, hogy ezt kiaknázzuk" - folytatta Ocon a szezon előtti izgalmakról szóló beszélgetést. A francia versenyző jelenleg a 9. helyen áll a tabellán, ami közel áll eddigi legjobb teljesítményéhez, hiszen korábban kétszer, 2017-ben és 2022-ben is a 8. helyen zárt. Valószínű, hogy a középmezőny pilótái számára idén a 8. hely lesz a legjobb elérhető pozíció a szezon végén.