Személyes titkaid is könnyen a reklámok kereszttüzébe kerülhetnek - egy új korszak küszöbén áll a Facebook.
Csupán egy beszélgetés elegendő ahhoz, hogy gyökeresen átalakuljon, amit a Facebook hirdetési felülete kínál számodra.
Rövid időn belül a Meta mesterséges intelligenciájával folytatott beszélgetések is hatással lesznek arra, hogy milyen tartalmak és hirdetések tűnnek fel a Facebookon vagy az Instagramon. A technológiai óriás december 16-ától egy újítást vezet be, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználók interakciói a Meta AI chatbotjával hozzájáruljanak a személyre szabott reklámok kialakításához. Ez új dimenziót ad a közösségi média élményhez, hiszen a beszélgetések alapján még inkább testre szabott ajánlatokkal találkozhatunk.
Amit a csevegőrobotnak írsz, az megjelenik majd a Facebookon.
Ez a lépés új szintre emeli a célzott reklámozás gyakorlatát. A Meta eddig is figyelembe vette a felhasználók aktivitásait - például, hogy mit posztolnak, mire kattintanak, vagy kikkel tartják a kapcsolatot - mostantól azonban a chatbotnak írt üzenetek is részét képezhetik a hirdetési algoritmusoknak - írja a CNN. Ha valaki például nyaralásról kérdez vagy beszél a Meta AI-jal, a rendszer ebből arra következtethet, hogy ez a téma érdekli a felhasználót és több nyaralással, utazással kapcsolatos tartalmat, hirdetést jeleníthet meg a számára.
A vállalat szerint ez a változás a technológia fejlődésének természetes része, amely hozzájárulhat ahhoz, hogy a hirdetések még pontosabban igazodjanak az emberek érdeklődési köréhez és élethelyzeteihez. Minden felhasználót előzetesen értesítenek majd a módosításokról.
Minden egyes beszélgetés során új lehetőségek nyílnak meg, és azokat kreatívan ki lehet használni.
Ugyanakkor a döntés adatvédelmi kérdéseket is felvet. Sokan ugyanis érzékeny vagy bizalmas témákat is megosztanak a mesterséges intelligenciával például egészségi állapotról, politikai nézetekről, vallásról vagy szexuális orientációról. A Meta hangsúlyozta, hogy ezekben az esetekben továbbra sem használja fel a chatbotos beszélgetéseket hirdetések célzására.
A fejlesztés nem csupán a releváns tartalmak személyre szabásának elősegítését jelenti, hanem új kihívások elé is állítja a felhasználói bizalom fenntartását. Ahogy a mesterséges intelligencia egyre inkább a mindennapi életünk részévé válik, úgy kiemelkedően fontossá válik, hogy milyen keretek között történik az általa gyűjtött adatok kezelése.




