Az Alfa Romeo visszalép a benzinmotorok elhagyásától, így továbbra is a hagyományos erőforrások mellett döntenek.


Az Alfa Romeo eredetileg azt tervezte, hogy 2027-től kizárólag elektromos hajtású járműveket gyárt, azonban a legfrissebb információk szerint átértékelték ezt a döntést.

Az Alfa Romeo 2022-ben indította el ambiciózus elektrifikációs programját, amely célul tűzte ki, hogy csupán öt év alatt teljes mértékben áttérjen a tisztán elektromos hajtási rendszerekre. Jelenleg a terv megvalósításának felénél tartanak, de úgy tűnik, hogy Észak-Amerikában már most szükség lesz a vállalások módosítására.

Teljesen érthető a hangulatváltozás, hiszen világszerte egyértelműen érezhető, hogy a tisztán elektromos járművek elterjedése lassul. Az árak csökkenése és az akkumulátorok kapacitásának növekedése sem az előre jelzett ütemben halad. Ennek következtében az Alfa Romeo úgy tűnik, hogy visszafogja magát, és inkább egy sokszínű hajtáslánc-portfólió kialakítására összpontosít, amelyben nemcsak az akkumulátoros elektromos modellek, hanem a hibridek és a plug-in hibridek is fontos szerepet kapnak.

A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy a márka eladási mutatói már most sem a kívánt irányba haladnak. Míg a Stellantis csoport nem oszt meg részletes értékesítési adatokat Európában márkákra bontva, az észak-amerikai leányvállalat nem rejtette véka alá a számokat. Ott a 2024-es évben 19 százalékkal csökkent az eladott autók száma az előző évhez képest. Ennek következményeként a kereskedésekben felhalmozódott a 2024-es modellév autóinak sora, amelyek között olyan járművek is találhatók, amelyeket már több mint egy éve gyártottak. Ahhoz, hogy ezeket értékesíteni tudják, jelentős árengedményekre lesz szükség.

Az új modellek fejlesztése során a hajtásláncok kérdésében rendkívül rugalmas megközelítést alkalmaznak, lehetőséget biztosítva a belső égésű motorok integrálására. Az STLA Large platform, amely a Stelvio és a Giulia következő generációs változatai számára készült (a SUV 2025-ben, míg a szedán 2026-ban debütál), lehetővé teszi a belső égésű motoros verziók, akár önálló, akár plug-in hibrid formában történő alkalmazását.

Az Alfa Romeo egyetlen, tisztán elektromos hajtással elérhető modellje, a Junior, jelenleg sajnos nem kapható Észak-Amerikában, de a gyártó már mérlegeli a bevezetésének lehetőségét. Bár ez a kérdés nem annyira sürgető, a presztízs szempontjából mégis lényeges, hogy a legendás 33 Stradale szupersportkocsi egyedi alkotás marad-e, vagy várhatóan érkezik-e egy utódja. A pletykák szerint egy új verzió már 2026-ban debütálhat, de az még kérdéses, hogy milyen motorral szerelik fel.

Related posts