Lázár János határozottan küzd: már két vállalat ellen folytatja a harcát a miniszter.


Ma a parlament gazdasági bizottsága foglalkozott Lázár János építési és közlekedési miniszter által benyújtott közbeszerzési törvény módosításával. A módosítás, amely a "Lex Strabag" néven vált ismertté, kapcsán a miniszter egy Facebook-bejegyzésben hangsúlyozta, hogy a gyenge teljesítményt nyújtó vállalatokat, amelyek nem orvosolják a felmerült problémákat, kizárják a közbeszerzési eljárásokból. Emellett kijelentette, hogy nem hajlandó elismerni a 10%-nál magasabb profitot.

A nyilatkozat hátterében két fontos előzmény áll, ezek közül az egyik a törvénymódosítási javaslat, amely lehetőséget adna Lázár számára, hogy kizárja a közbeszerzésekből azokat a cégeket, amelyek nem teljesítik a meghatározott kritériumokat. Bár az osztrák eredetű Strabag nem kerül kifejezetten említésre a benyújtott anyagban, a miniszter a vállalattal folytatott egyre élesebb viták fényében jelentette be a módosítási szándékát.

A miniszter a legutóbbi Facebook-videójában az ülés után hangsúlyozta: "A Strabag továbbra is velünk marad, és más cégek is kitartanak, amennyiben betartják a játékszabályokat. A leglényegesebb szabály pedig az, hogy aki a magyar állam számára dolgozik, annak kiemelkedő műszaki színvonalat és versenyképes árat kell kínálnia."

A "Lex Strabag" javaslat célja, hogy kizárja a közbeszerzési eljárásokból azokat a gazdasági szereplőket, akik az elmúlt öt évben uniós szintű értékhatárt meghaladó állami építési projekteknél súlyosan megszegték a közbeszerzési vagy koncessziós szerződéseiket. Ezen intézkedés kiterjed a problémás cégek kapcsolt vállalkozásaira is, biztosítva, hogy a közpénzek felhasználása átláthatóbb és felelősségteljesebb módon történjen.

Jelenleg párhuzamosan küzdünk a Strabag ellen, miközben a magyar V-Híd kihívásaival is szembenézünk.

- mondta Lázár. "Egyikkel azért, mert az M30-as autópályát elrontotta, nem volt hajlandó határidőre kijavítani, a magyar V-Híddal pedig azért, mert nem akarják elfogadni, hogy 10%-nál többet nem kereshetnek."

A Mészáros csoporthoz tartozó V-Híd, amely a Budapest-Belgrád vasútvonal projektjén is részt vesz, októberben beadványban támadta meg az Építési és Közlekedési Minisztérium által kiírt tendert. E tender célja a Gubacsi vasúti híd és annak kapcsolódó létesítményeinek kivitelezésére vállalkozó keresése volt. A V-Híd kifogásolta, hogy a tenderben a nyereséghányadot 10%-ban maximalizálták, azonban a Közbeszerzési Döntőbizottság elutasította a cég panaszát.

Related posts